الثلاثاء، 2 يوليو 2013

اعتراف مهم

بصوا بقى انا هقول اللي كان في دماغي من سنة بالظبط .
لما قلت ان مرسي لازم يكسب علشان نعرف نتخلص من الاخوان كان اللي ف دماغي بالظبط هو أن الاخوان هيجوا وهيعملوا مجازر اقتصادية وده طبيعي ولكن على اليسار أنه يتحرك ويعمل توعية عالية من ناحية ومن ناحية تانية ينشر البديل اللي هو بيقدمه للناس بدل اللي بيحصل وكل اللي انا كنت عاوزه هو 100 واحد مؤمن بجد باللي هنعمله واذا اشتغلنا المدة ديه شغل من نار فانسوا ان تقوم للاخوان والرأسمالية قومة في مصر واحنا اللي هنيجي بثورة شعبية بجد .
يعني باختصار انا كنت متأكد من اننا القادمين لو عرفنا نعمل ده ولكن للاسف ضاع وقت كتير انا اخطأت في عدة امور اهمها اني قدرت الناس غلط . ومن ناحية تانية نسيت أن اغلب الشباب كل همهم ف اليسار هو انهم يشربوا حشيش وازازة بيرة ويتخانقوا مع اهلهم ويربوا شعرهم ويلحدوا ويأمنوا اكتر من مرة ف اليوم الواحد وكدة بقوا شيوعيين بجد .
عارف ان محدش هيصدق اللي بقوله بس هو ده اللي حصل وفيه اكتر من شاهد على كدة اهمهم الرفيق اسلام ابو العلا عضو اللجنة المركزية بالحزب الشيوعي الثوري والرفيق حسام شادي لانهم هما اللي سمعوا مني الكلام ده وفهموا اللي كان ف دماغي صح .
للاسف كان قدامنا فرصة حلوة اوي وما اظنش انها هتتكرر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق